Sekelskifteslägenhet

Jag och Adam har sånt jävla flyt just nu. Idag var vi och skrev kontrakt på en sekelskifteslägenhet!!!!!!! En trea på 90 kvm, mitt i city med en söt liten innergård. Vi svävar på moln. Det är direkt flytt och vi flyttar in 1/2. Alltså om ca tre veckor. Knas. Då kommer den vara renoverad, städad och klar. Wii!

Vi var på visning i måndags, det var öppen visning och det va ca 5-6 par till som var och kollade samtidigt. Så vi förväntade oss inte alls att just vi skulle få den! Lyckan är obeskrivlig. Så idag fick vi gå dit bara vi två för att titta och känna in. Vår lägenhet. Känns riktigt lyxigt jämfört med hur vi bor nu, en etta på 40kvm hehe..


Våran hall.

Här är hallen. Precis bakom mig till höger är ytterdörren. Rakt fram är vardagsrummet, Tycker det ser så sjukt lyxigt ut med dörrarna in till vardagsrummet. Okej #goals. Första rummet till höger har vi tänkt till lilla mini ♥ Nästa rum till vänster blir vårat sovrum och rakt fram till höger finns badrum & kök.


Grodans lilla sovrum.
 
Helt perfekt rum. Lagom stort och det kommer passa lilla bebis perfekt sedan när h*n blir stor nog. Tills dess har vi tänkt att ha det här rummet som gäst & spelrum. Älskar all förvaring som finns lite här och var i lägenheten. Både i rum och på flera ställen i den långa hallen.


Mitt och babes sovrum.

Vårt lilla kärleksnäste. Gud. Ska verkligen se till att det här rummet ska bli mysigt. Visst ska det bli mysigt i alla våra rum, men vill att det ska bli det rummet som vi bara kan slappa i och sova så sjukt gott och släppa allt. En ny säng står på checklistan. Kommer gå crazy med inredningen. Nu önskar man ju att man var miljonär hehe..


Vardagsrummet.

Ett stort och rymligt allrum. Här vill vi ha en fet divansoffa med massor med kuddar och filtar. Det ska vara mysfaktor deluxe. Det kommer även finnas plats för en hörna med bokhylla och fotölj. Eller vintrinskåp? Eller båda?? Jag skulle vilja ha en drink/serveringsvagn också. Ni märker ju, jag har stora planer...
 
Badrummet. 

Här har Adam sagt att jag får inreda helt fritt. Så jag tänker mig rosa, blommigt och lite guld kanske? Åh gud vad jag längtar efter att få handla och inreda hihi.


The kitchen! 
 
Sist men inte minst, köket. Som är som en dröm. Det är svårt att få med på bild hur stora och rymliga alla rum är. Här kommer vi få många härliga stunder. Vi vill ha ett stort matbord som rymmer många samt en ''barbänk'' där vi kan äta frukost och Adam kan studera. Jag är så lycklig för kyl & frys. Just nu har vi som en av dom och uppdelat. Så när vi varit och storhandlat är det alltid proppfullt och svårt att få plats med allting. 

Så det var allting. Är helt extas över detta. Det var en sån gullig liten innergård också. Synd att jag inte fotade där.. Det var belysning i träden och en del med matbord och stolar. Ser framför mig de mysiga sommarkvällarna med grillat och gott sällskap. ♥ Här kommer vi trivas. Och skapa vår lilla familj. Jag och min fantastiska älskling. Känner mig så glad just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0