V 20 (19+6)

Nu har jag alltså varit gravid halva tiden. What?! Tiden har faktiskt bara susat förbi. Samtidigt som jag minns att jag tyckte att de första veckorna gick sååå långsamt. Samma sak dagarna innan det senaste ultraljudet, de gick i slowmotion. Men det går ändå åt rätt håll!
Hur mår jag då? Jo nu mår jag väldigt bra. Har lite foglossning emellanåt. Vissa stunder under dagen. Det smärtar i nedre delen av ryggen och kan stråla ner till skinkorna också. Men det blir inte värre än så, när jag jobbar brukar jag sätta mig ned då och vila lite, så brukar det gå bättre efter en stund. 

Magen har börjat ta form, sakta men säkert. Lite mer put. Det syns bättre på bild och när jag har tights. Men jag trodde den skulle vara rundare och hårdare vid det här laget. Men det kommer ju det också. Är med i en gravid-grupp på facebook och utan att tänka på det blir det att jag jämför med andra som är lika långt gågna som mig. De flesta har verkligen mer mage och ser betydligt mer gravida ut än mig. Då blir jag lite avundssjuk ju hehe..


På bilden ovan är jag 19+2.

Nu de kommande veckorna är då barnet växer som mest. Wiho! Snart kanske jag har den här hårda gravidmagen jag längtar efter haha. NU kan jag känna henne!!!! Det är magiskt. Det som jag trodde var pruttar som bubbla till och ville komma ut har blivit starkare. Nu känner jag som bubbel och fladder utan att behöva prutta, och de blir starkare för varje dag. Känner som mest när jag sitter ner eller halvt ligger, som i soffan eller i slappmode. Åh min lilla älskling, blir så lycklig av det! Imorgon går jag in i vecka 21 (20+0) så det blir snart mer uppdatering hehe. 

Nu när jag mår såhär pass bra ska jag försöka mig på minst ett träningspass i veckan. Just nu känns det sååå mentalt jobbigt. Jag minns inte senast jag var där? Men jag vet att jag kommer bli SÅ glad och stolt över mig själv. Man mår ju så mycket bättre efter träning? Humöret och alltihop. Och det är ju perfekt inför förlossningen, för det kommer ju bli livets träningspass haha. Så vill vara skapligt förberedd. Såg att det fanns ett pass på onsdag kl 10 när jag ska jobba 12-21. Innan graviditeten var ju inte det några konstigheter. Fick dock bara reservplats nu, men hoppas jag får en plats. Spännande! Wish me luck. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0