sommarjobb.

Tänkte skriva lite om sommarjobbet jag fick!
Jag kommer jobba på ett ålderdomshem vid sandbyhov i fyra veckor, v 29 - 32! Jag kommer att jobba mellan åtta till halv tre! Sammanlagt kommer jag jobba 120 timmar, och jag tjänar 63 kronor i timmen. Sååå, 63x120= 7560 kr. Fy fan vad bra det känns, att jobba och sedan få ut en större summa. Tiptopp!!

Sen kommer jag jobba v33 också där jag jobbade förra sommaren. Det är typ som ett barnkollo (?) för barn som provar på olika aktiviteter. Väldigt roligt. Känns inte ens som jobb?! Och för den veckan kommer jag få 2500 kr.

Och så får man ju inte glömma bort att jag kommer vara barnvakt åt j en hel del! Och dom pengarna får jag direkt i fickan! AH fan vad det känns bra!!

På de andra jobben kommer jag att få lönen månaden efter. Så det är ju lite surt.. Men ändå bra för då kommer jag inte göra slut på dom lika fort, haha. Och då har skolan börjat och då kommer det in mer nytt i stan. KANON!


två bilder från mitt sommar jobb på ''prova på veckan'' som det heter.
Gulligaste killarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0