Helgen som var.

Hej!
Jag må ju vara den segaste bloggaren i världen haha. Förra helgen när jag hade planer så fotade jag ändå ganska mycket, för jag tänkte att jag skulle blogga om det. Men jag skriver inte om det förrän nu? Ok.. Aja, bättre sent än aldrig som de säger, right?

FREDAG.
Det började med att jag mötte upp min fina mami på stan. Vi gick och kollade i de flesta affärer och jag hittade en outfit till lördagen! Sen åt vi efterlängtad lunch på Paus. Såg att dom fått in sina tigerräkor igen så suktade efter dom hela veckan, de kostar 15 kr extra utöver, men jag tog det för jag minns hur mycket jag älskade dom då de fanns. Men nu, blöh! De var sträva och torra?! Men tror det är för att jag är gravid faktiskt, mamma tyckte de var jätte goda och Amanda som ätit där tyckte också de var riktigt goda haha. Skumt... 


Min fina mamma, sneakpeek på lördagens outfit & en selfie. 

Efter stan så begav jag mig hemåt en snabbis. Har för mig att jag tog en powernap innan jag begav mig till min älskade soulsis + kidsen. Vi åt tacos & såg Let's Dance plus en massor gossip såklart. En riktig mysig kväll med andra ord. När Amanda skulle söva Julia så tog jag hand om Alba. Hon blev trött så hon somnade hos mig en stund, riktigt gos. Tänk att jag har min alldeles egna snart att snooza och gosa med?!? Längtar typ ihjäl mig.


Bildbevis, fredagsmys-deluxe!
 
LÖRDAG.
Jag och Adam tog oss en ordentlig sovmorgon. SÅ härligt. Vi åt frukost tillsammans och bara myste i väntan på att svärföräldrarna skulle komma. De ringde och sa att de var utanför och behövde bärhjälp (vi skulle få porslin av dom) så vi går ner. Men de drog fram flera stora paket och mindre som visade sig vara en spjälsäng med tillbehör!
Vi blev SÅ överraskade och glada. Tusen tack igen fina ni ♥ Efter en kopp kaffe hos oss så tog vi en sväng på stan. Vi såg Pride-paraden och strosade runt lite. Sen så gick Adam och jag hem för att svira om. Vi skulle ju möta upp mina föräldrar på middag!


The delicous food & min outfit! Länge sen jag kände mig så snygg, vilken härlig känsla det är! 

Vi sågs vid Bishops Arms på lite fördrinkar och inväntade mina föräldrar. När de kom så var det som att vi inte gjort annat än hängt allihopa. Helt underbart! Visste att det skulle bli en kanon-kväll. Vi satt där en stund och gick sedan till Stadsvakten där vi åt. SÅ goda burgare, alltså riktigt goda. Efter det så gick vi till Titans där vi såg på fotboll. Tyvärr så vann fel lag. Men domaren var köpt och vår målvakt måste ha varit livshotad kom vi fram till. Trots det hade vi en toppen kväll och våra föräldrar bondade som fan. Riktigt roligt! Vi var hemma strax innnan midnatt och somnade gott.

SÖNDAG.
Än en gång tog vi tillvara på sovmorgonen och sov ut ordentligt. Åt frukost framför tvn och bara var. Älskar att starta dagen så! Men sen var det dags att rycka upp sig. Adam började skruva ihop spjälsängen som kom på plats. SÅ FINT! ♥ Så nu ska jag bara tvätta sängkläderna vi fick så jag kan bädda och göra det mysigt. Längtar. Vi gjorde oss iordning och fick låna bilen för att åka och handla. Då svarade en tjej på en annons som vi varit intresserade av. Hon bodde i Linköping så det blev en trip dit. Vi passade även på att åka till Ikea då, där vi köpte ett skötbord och lite annat. Innan vi åkte hem så storhandlade vi på Willys. Lång men en väldigt effektiv dag! 


Den sista bilden är på avlastningsbordet vi köpte från blocket. Vill köpa andra blommor, kanske någon liten lampa och ha en stor rund spegel ovan. Så fint! 

Det var lite kort om min (förra) helg. Blev ett långt inlägg, gillas det?
Ska än en gång försöka bli bättre på att blogga. När jag väl gör det tycker jag ju att det är jätte roligt?! Hm.. 
På återseende! 


Kommentarer
Postat av: Ubdi

Ja det gillas att du har långa inlägg!!! kram

2018-05-31 @ 23:57:20
Postat av: MaMaria

Jaaaa till mer blogg och mer bilder :) <3

Svar: Hehe alrighty mor 😍🙈
Josefin Åman

2018-06-01 @ 08:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0