V 8 (7+1)

Heej!
Igår gick vi in i vecka 8, har nu gått sju fulla veckor. Det tar ett tag att förstå sig på veckoräkningen, lite konstigt kanske, för 3 av de här 8 veckorna har jag inte ens varit gravid? Haha.. Det blir så för man utgår från senaste mensens första dag. Riktigt skumt men det är så det är. Så enligt appen nu är grodan 5 veckor gammal. Det är massor som händer. Helt sinnessjukt att så mycket händer på en vecka. 



Livmodern är i vanliga fall lika stor som en knuten näve, nu är den i samma storlek som en apelsin. Det är vanligt att känna illamående nu, vilket jag gjort. Det har verkligen gått från dag till dag. Kommit och gått under dagen också, ingen speciell tid. Men tack och lov så har jag inte kräkts något! Trötthet är också ett vanligt kännetecken. Det kan jag verkligen skriva under på. Har känt mig så otroligt trött, har vaknat trött vissa dagar fastän jag fått en bra natt sömn. 

Vissa dagar är det riktigt tufft att gå till jobbet och att jobba. Jobbar som ni vet på en demensvåning. Och det är riktigt krävande emellanåt. Mitt tålamod har blivit så mycket sämre och jag är känsligare. Har känt så många dagar att jag vill gå ifrån jobbet och gå hem. Bara lämna allting. Då har jag varit så sjukt trött eller mått illa. Men jag har kämpat mig igenom arbetsdagen och inte gått ifrån en enda gång. Men jag tänker tillåta mig själv att gå hem den dagen jag känner att jag inte orkar mer. Men jag är så stolt över mig själv att jag kämpar på de tuffa dagarna.

Något mer som är vanligt är cravings, att man blir sugen på något speciellt. Det har jag inte känt av något direkt? Sugen på allt som i vanlig ordning haha.. Jag är fortfarande gasig och hård i magen, svullen också.. Känner mig så formlös och ''klumpig''.. Men det är vanligt nu också vid den här tiden att kläder börjar kännas mindre, så nu har jag faktiskt köpt nya jeans i en storlek större. Nya BH:ar behövs också. Mina bröst känns så stora nu och riktigt ömma.  

Fast jag har alla dessa symptom så känner jag mig inte särskilt gravid... Igår hade jag en riktigt bra dag. Jobbade 7-12, kände mig pigg och bara svagt illamående en stund under förmiddagen. Visst var helt slut framåt kvällen och tog en 2h powernap. Men ändå mådde jag för ''bra'' för o vara gravid. Så på kvällen gjorde jag ett test. Adam bara skrattade åt mig. Den gav utslag direkt, kontrollstrecket hann inte ens komma fram. Man ska vänta 3 minuter innan man läser av resultatet men det gick på 3 sekunder hehe.. Nu vill jag bara att veckorna ska susa förbi så grodan växer och jag får en babybump. Längtar massor. ♥ 

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3 <3 <3

2018-01-11 @ 17:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0