v 7 (6+0)

Hej bloggis!

Då har jag gått in i v 7. Shit, samtidigt som veckorna rullar på riktigt snabbt går det så sakta haha. Den 16:e februari ska vi gå på det första ultraljudet, då ska vi få se våran lilla groda. ♥ ÅH. Vill bara vara där nu. Jag känner hur det händer saker i kroppen, samtidigt som jag inte är påverkad alls haha? Humöret är verkligen upp och ner. Känner mig känslig, för allt. Inte ledsen utan mer att jag blir förbannad och sur haha!! Och det är inte lätt när jag jobbar på en demensvåning med vissa utåtagerande och man måste ha tålamod till max. Häromdagen fick jag ett glas saft kastat emot mig. Som TUR är så fick jag ingenting på mig. Då gick jag därifrån med tårar i ögonen och var tvungen o samla ihop mig, i vanliga fall hade jag nog bara skrattat åt det och tänkt ''ops, she's havin a bad day lol''. Så det är riktigt tufft emellanåt.

Ett annat vanligt symptom jag åkt på är hård och gasig mage/förstoppning , vilket också gör att jag känner mig riktigt svullen och uppblåst om magen. Det är inte särskilt roligt då jag enbart käner mig tjock och ful. Saken blir ju inte bättre när jag är riktigt sugen på allt ätbart heller, precis som innan mens då man kan trycka i sig allt i sin väg... Men på fredag ska jag äntligen iväg på ett spinning-pass. Laddad! 


 
Tänk att den har ett hjärta som jobbar på nu. Och fingrar & tår börjar utvecklas. Alltså what!? Visst går det snabbt?? Det är ju helt fantastiskt. Att bara på en vecka händer det massor. Med mig också. Symptom nu är bland annat att man kan kännna illamående, vilket jag inte känt något mer av *peppar peppar*. Värst var iförrgår. Kände lite igår och mindre idag Yey! Men idag har jag känt mig något så fruktansvärt trött. Det var sinnessjukt. Kunde knappt hålla ögonen öppna på jobbet idag. När jag kom hem så såg jag ett efterlängtat avsnitt av Playmakers - love it! Men inte ens då kunde jag hålla ögonen öppna. Somna en liten stund men är fortfarande riktigt trött.. Efter imorgon är jag äntligen tre dagars ledig. Då ska jag sova ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0