Ullared & Gekås.

Hej!
Vilken mysig helg vi haft, trots att det inte riktigt blev exakt som tänkt. Bilresan dit gick bra, den kändes snabb. Förutom de sista 30 min när vi skulle hitta till stugan som vi skulle övernatta i. Väl framme så möts vi av de som hyr ut, ett äldre par och de visar runt lite och pratar på. Utsikten var över en sjö och det var SÅ mysigt. Well, när de pratat på så visar det sig att de bor i andra längan, som sitter ihop med huset. Så man kunde se rakt in till varandra, no privacy. Som tur var så fanns det rullgardiner att dra ner, så det gjorde vi. Det var ju bara över en natt så vi skrattade bara åt det. Efter det så åkte vi till varuhuset Gekås. Oh my god. Det var SMOCKAT. Vi var där vid ca klockan tre. Och det skulle stänga kl sex. Men vi gick och rekade lite, spanade in vad som fanns. Köpte med oss mat till grillningen och begav oss till stugan. Väl framme där så började det regna. Men vikingar som vi är (läs pappa mårten haha) blev det grillat ändå! Innan vi gick och la oss sen så spelade vi sällskapsspel och umgicks. Vad vi skrattade. Min lillebror Noel har energi av eget slag så han höll låda, det kan bli lite intensivt emellanåt men man kan inte låta bli att skratta. Det har varit så mysigt att hänga med familjen och min bästa Adam. ♥

Det blev en hel del shopping. Lite till mig, lite till Adam, lite till hemmet och mest till lilla B. Kort och gott så är jag nöjd över det vi inhandlade. Får se om det blir någon mer tripp dit innan hon kommer. Det återstår att se. Fotade ingenting alls av stugan eller runt om tyvärr. Men, nu tänkte jag visa vår shopping! 

Gosisdjur & snuttisar, den rosa med kanin köpte min mamma och pappa till lilla B. Nagelsax och fil, samt två par nappar. Så sött. Och denna fantastiskt fina BabyBjörn Babysitter. I'm in love. Det var det enda exemplaret av den färgen och exakta modellen jag ville ha, wiho!

Lite smått och gott! Nu längtar jag massor tills vi kan börja inreda hennes rum.

Böcker, pyjamaser (den till vänster är från blivande mormor och morfar) i olika storlekar & klänning samt en enhörningslampa. Den har jag tänkt ha stående i hennes fönster. Tycker det var dåligt utbud av bebiskläder? Så ska ta en dag och gå till H&M för att ladda upp inför en bas-start har jag tänkt. 

Vi köpte två sällskapsspel, och sängkläder. Både till våran säng och gästsängen som vi ska montera upp snart.. Nu vill jag bara tvätta och bädda rent hehe. 


Min lilla shopping! + den mysigaste morgonrocken någonsin och svarta gravid-hängselbyxor! 

Det var allt faktiskt! Adam köpte bara kalsonger och strumpor. Han gillade inte utbudet direkt. Och inte jag heller egentligen. Det fanns inga roliga mamma-kläder, det som fanns tyckte jag såg ''tantigt'' ut?? Hade nog hypat upp det ganska mycket innan. MEN, är så så så nöjd över det vi fick med oss hem och över helgen över lag. Min familj är så mysig. Det bästa köpet enligt mig är BabyBjörn-babysittern. Sparade 600kr på att köpa den på Gekås. Plus att min älskade gulle-mormor bidrog med en peng till den som present. Hur gulligt?! TACK så mycket mormor. ♥

Nu ska jag ta ett bad och sedan lägga mig i sängen och surfa runt på phonen. I stugan så sov jag inte många timmar. Kom inte till ro alls. Inget kändes bra haha, varken täcke eller kuddar. Plus att Adam och jag inte sov i samma säng, men vi sköt ihop de sängarna som stod. Men det blev ändå som ett mellanrum.. Så att få sova i min egna säng inatt tätt intill min älskling känns fantastiskt. Jobbar 12-21 imorgon, det blir skönt med lite sovmorgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0